Un alt obstacol sunt sălile de fitness și de sport, pe care entuziaștii sportivi le vizitau în mod regulat înainte de a fi luate diferite măsuri dar în această perioadă sunt mai mult închise. Prin urmare, nu mai rămâne decât să începem  cu exercițiile fizice la domiciliu. Cum să o facem? Iată câteva sugestii.

Energetic athletic young woman exercising indoors, doing side plank pose which helps build strength in core, arms and legs. Free Photo

Principalele beneficii ale exercițiilor fizice la domiciliu

- exercițiul cu propria greutate este foarte benefic pentru corpul tău

- flexibilitate

- intimitate

- economie de bani la abonamentele pentru centrul de fitness

- nu trebuie să pleci nicăieri de acasă

- dacă trebuie să rămâi acasă, nu mai ai nicio scuză :)

1. Crează-ți propriul spațiu, aranjează-ți condițiile și fă o rutină din antrenament

Primul pas este să alegi locul unde vei face exercițiile. Dacă acesta este un dormitor, living, pivniță, garaj sau o altă încăpere este important ca acest spațiu să ți se potrivească și să îți ofere suficient loc pentru exerciții fizice fără a lovi mobilierul sau a prinde lampa cu mâna. Spațiul care va fi potrivit pentru tine depinde și de tipul de exerciții: întărire, workout, crossfit, stretching, yoga, pilates.

Potrivit cercetărilor și studiilor științifice, exercițiile fizice acasă sunt mai eficiente și mai motivante, dacă avem cel puțin  ajutoarele de bază pentru fitness

 

„Sala ta de fitness de acasă” ar trebui să includă:

-   benzi/extensoare fitness 

-   saltea fitness 

-   rolă spumă de masaj 

- coardă pentru sărit

- minge fitness 

Sugestie:

Exercițiile fizice la domiciuliu pot fi făcute fără gantere și haltere sau poți folosi sticle umplute cu apă în loc de gantere. Nu se pun limite fanteziei.

Nu uita să îți transformi antrenamentul într-o rutină și să te pregătești mental pentru a face exerciții cu regularitate - cel puțin de trei ori pe săptămână. 

2. Poartă îmbrăcăminte de sport

Îmbrăcămintea potrivită contribuie la motivație. Este mare diferență să faci exerciții în pantalonii de trening și tricoul, cu care te îmbraci pe acasă și care miroase a bucătărie sau în îmbrăcăminte sport, care te va ajuta, de asemenea, să elimini transpirația și să-ți întărești mușchii.

Indoors mature woman wearing pink sport clothes Free Photo

3. Dă drumul la muzică

Acesta nu este un mit. Acest fapt este confirmat de rezultatele studiilor.   Ascultând muzică cu un ritm mai rapid, performanța ta crește în timpul exercițiului.  În plus, te poate motiva și stabili ritmul corect. Muzica favorită asociată cu exercițiile fizice ajută la modificarea nivelului hormonal. Nivelul serotoninei (hormonul fericirii) crește iar tu faci exercițiile cu mai multă bucurie.

Calm, yogi woman in cobra yoga pose following online lecture at home. Premium Photo

4. Nu te lăsa distrasă de alte treburi casnice în timpul exercițiului

Nu acorda timpul pe care îl petreci făcând  exerciții și altor activități  - de exemplu, supei de pe aragaz, copiilor care plâng sau unei vecine enervante. Este un moment pe care ar trebui să ți-l dedici numai ție și bunăstării tale fizice și mentale.  Soțul sau partenerul, vecina sau copiii trebuie să aștepte cele 30 de minute pe care le acorzi sănătății tale.

5. Fă-ți un plan de exerciții și urmărește-ți progresul

Crearea un plan nu e nicio problemă. Poți descărca diferite aplicații mobile unde alegi tipurile de exerciții care ți se vor potrivi. De asemenea, poți consulta diferiți antrenori profesioniști care te vor sfătui la distanță, ceea ce este ideal pentru începători, dar și pentru avansați. Poți încerca, de asemenea un antrenament online cu antrenori certificați sau videoclipuri pe rețelele de socializare. Ai nenumărate posibilități, deci nu ai nici o scuză!

Young blonde fitness woman measuring her body with ruler dressed in fasion sportswear losing weight concept Free Photo

Nu uita să îți notezi progresul - pe lângă cifrele pe care ți le arată cântarul, urmărește în principal centimetri în circumferință. Fiecare progres te va motiva și mai mult. Îți ținem pumnii.